Aşkı Şansa Bırakma

İlaç sektöründe pazarlama alışıla gelmiş pazarlama tekniklerinden bir tık daha farklıydı. Geleneksel pazarlama yöntemlerini görmeye alışık olmadığımız zamanlar ise bu sektörde uzakta kaldı. Hala bir dizi izlerken araya giren reklam kuşağında bu sektöre yer yok diyebilirsiniz- ki bu durum başka bir ilaç firmasının sade reklamı ile kırılmış dahi olsa, frekans olarak hala az.

Şirketler bu durumda napıyor? Pazarlamaya ayırdıkları maddi ve manevi güçleri sadece doktorlara mı yönelik? Teknoloji gelişti,dünya değişti.. İlaç şirketleri bir ilacı doktorlara yazdırmaya çalışan kurumlardan çok daha fazlası artık.. Markayı doğrudan alıcıya yerleştirmek önem kazandı. Değişen koşullar bu değişimi en somut olarak göreceğimiz pazarlama alanında da kendini gösteriyor. Alman ilaç devi Bayer, markasını halka “Aşkı Şansa Bırakma” sloganı ile ulaştırıyor.

Bayer’in Türkiye’deki 60.yılını kutlamak için başlattığı “Aşkı Şansa Bırakma” projesi aslında bir yıldır hayatımızda. Bu proje kapsamında şirket Facebook sayfası,web sitesi ve Apple Store’dan ücretsiz olarak indirebilceğiniz application ile hayatımıza dokunuyor. Kampanyanın bir Twitter sayfası var, fakat sizleri doğrudan web sitesine yönlendirmek için tasarlanmış. Bu yazıda Aşka Şansa Bırakma projesinin amacı, bu amaca giden yolda bizlere verdiklerini Iphone Application’ı üzerinden değerlendireceğiz…

Aşkı Şansa Bırakma uygulaması daha önce benzerlerini çokça gördüğümüz bir biçimde tasarlanmış. Kotex Özel Gün Takvimi uygulamaya rakip olabilcek uygulamalardan biri. Fakat Aşkı Şansa Bırakma rakiplerinden iki tık ötede…

Uygulama, diğer uygulamalarda görüldüğü gibi hedef kitlesi olarak periyot takvimi oluşturmak isteyen kadınlara göre inşa edilmiş. Yoğun hayat döngüsünde, biyolojik döngülerinin takvimini tutmak isteyen bayanlar için hiç kuşkusuz ki telefonlarından ulaşabilcekleri bu takvim tam bir nimet. Fakat Bayer’in bu uygulaması kitlenin sadece kadınlar olmadığını vurguluyor. Zira aşk iki kişilik bir kavram. Markasını halkla birleştirmek isteyen Bayer yetkilileri uygulamaya erkekleri de çekmek için application’ı rakiplerinden ayırabilcek segmentlerle süslemişler.

Uygulamayı çalıştırdığınızda karşınıza kendi cinsiyetinizi seçebilceğiniz bir alan çıkıyor. Seçtiğiniz cinsiyete göre iki ayrı sayfaya yönlendiriliyorsunuz.

11855570_10153235713704081_1375200851_n

İlk resimde cinsiyetinizi bayan, ikinci resimde bay olarak seçtiğinizde karşınıza çıkan formatları göreceksiniz.

11853824_10153235713694081_2123713140_n 11846142_10153235748579081_1668586930_n

Bayanlar için uygulama farklı yönlü faydalar içermekte. Periyot takibi ile bir sonraki periyodunuza ne kadar kaldığını görürken, planlarınızı buna göre şekillendirmeniz mümkünleştirilmiş. Uygulama belki de hayatınızı kolaylaştıracak en önemli adımı, ilk sekmede sunuyor size. Böylece bir sonraki adıma geçmek için gerekli ilgiyi toplamış bulunuyor. Bu sekme içindeki gelişmiş takvim ise size doğurganlığınızın en çok olduğu günleri, PMS tarihlerini ve tahmini regl döneminizi simgellerle birleştirerek aylık olarak veriyor.

11880517_10153235713689081_1755148106_n 11857785_10153235713679081_1000713214_n

Uygulamanın bayanlar açısından en sıradışı yanlarından biriyse bu takvimi partnerinizle mail yoluyla paylaşmak 🙂 Sıradışı yanlar bununla da bitmiyor… Bayanlar merak ettiklerini doğrudan karşı cinse uygulama vasıtasıyla sorabiliyor.

İşin erkeklerin bakış açısından olan kısmı ise biraz daha farklı…Partnerlerinin periyot dönemini,hormonal sıkıntılarını ve cinsel hayat üzerindeki etkilerini tespit edebilmek için uygulama bir çok erkek üye tarafından da kullanılmakta. Bunu somut olarak uygulama hakkındaki yorumlarda ve sitede görebiliyorsunuz. Marka alıcısının bu konudaki en sevindirici bulduğu konu ise kendilerine “kadınlar ne düşünür” sorusunun cevabını arayabilcekleri bir platform verilmiş olması.

Uygulama aynı zamanda doğum kontrol hapları, sağlıklı cinsel yaşam bilgileri ve olaylara karşı cinsin gözünden bakabilceğiniz faydalı yazılar barındırmakta.

11853906_10153235713464081_200889370_n

Bayer’in “Aşkı Şansa Bırakma”sı tabu olan konuları paylaşım yoluyla yenme, marka alıcısının gözünde markayı ulaşılabilir kılma, markayı sağlık problemi yaşadıklarında değil; hayatlarının içine yerleştirerek tanınabilir yapma konusunda atılmış en önemli sağlık sektörü pazarlama hareketlerinden biri olarak benzer uygulamaları sollamış vaziyette.

Uygulama ile ilgili gelen olumsuz yorumlara ise yetkili isimlerin seyirci kalmamasını dileriz.

*Bu yazıda sadece application üzerinden gidilmiştir. Kampanyanın web sitesi daha pek çok getiriyi barındırmaktadır.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s