Ne Yaparsan Yap Aşk ile Yap

Televizyonda, radyoda, internette….Kulağımızda hep Kenan Doğulu’nun sesiyle “aşk ile yap” melodisi var son zamanlarda…Single olarak piyasaya sunulan bu parça hayatımıza Arçelik’in 60.yılını kutladığı reklam kampanyası ile girdi. Peki neden? Arçelik gibi ev eşyaları üreten bir marka reklam filminde neden “aşk” kavramına ve evliliklerinin birinci yılını dolduran bu aşk dolu çifte yer verdi?

Aşk, pazarlama dünyasının hiç kuşkusuz ki en çok kullanılan ögelerinden biri…Arçelik de trende uyum sağlayarak,büyük ses getirerek 60.yılını kutladı. Arçelik’in geçmiş reklamlarına baktığımızda “aşk” kavramının daha önce de kullanıldığını görüyoruz. Simge robot Çelik ve kız arkadaşı reklamının tatlılığını unutmak mümkün mü? İşte markanın Kenan Doğulu ve Beren Saat ile yaratmak istediği etki de tam olarak aynı. Unutulmayan, bu isimlerle hem gözde, hem de melodisiyle kulakta aşinalık yaratacak bir algı.

Peki Arçelik “aşk”ı şimdi nasıl kullanmış? Hikaye işini aşkla yapan insanların bir araya gelmesinden bahsediyor…Bu sahnede Beren Saat ve Kenan Doğulu’nun mutlulukla birbirlerine bakıp, sarıldıklarını görüyoruz..

Marka çalışanlarının işini aşkla yaparak,aynı mutluluk ve bağlılıkla ürünlerini yarattığı mesajını veriyor. Bir sonraki sahnede Beren Saat’in ödül aldığını görüyoruz.

Arelik_60.mp4_000054187

Bu sahnedeyse çok açık bir mesaj var. İşini aşkla yapan isimler, emeklerinin karşılığında başarıya gidiyorlar. Olayın işine bağlılık olduğu fazlasıyla vurgulanırken, Arçelik geçmiş yıllarda elde ettiği başarıları da alıcıya hatırlatıyor ve markasını övüyor. Güzel oyuncunun yüzündeki gurur ifadesi de Arçelik çalışanlarının sahip olduğu gururu yansıtmak için kullanılmış.

Reklam filminin sonlarına doğru mutlu çiftin mutfakta hazırlıklarını ve arka planda var olan Arçelik marka buzdolabını görüyoruz.

Arelik_60.mp4_000061394

Bir önceki sahnede de benzer bir tavırla birbirlerine sarılmış çift Arçelik marka televizyonlarından bir program izliyorlar.

Arelik_60.mp4_000060960

Kampanyanın reklam filminin her bir karesi “aşk” üzerine kurulmuş.Aşkın getirdiği mutluluk, başarı, gurur,huzur izleyiciyi Arçelik markasını bu kavramlarla düşünmeye yönlendirmiş.

Reklamın kapanış cümlesiyle bu mesajları almayı kesinleştirmek planlanmış. Dış ses Arçelik’te çalışmanın aşkla yapıldığını vurgulamış. Teknolojiyi, yeniliği aşkla tasarladığını belirten Arçelik’in “aşk ile yap” kampanyasının reklam filmlerinin devamının geleceği söyleniyor.

Kenan Doğulu ise “aşk ile yap” parçasının klibinde benzer rotayı izlemiş.

Siz de reklam filmini ve akıllara kazınan bu parçayı hala görme şansı bulamadıysanız, linklere göz atmayı unutmayın..ve Arçelik’in verdiği mesajı pazarlama algısından çıkarıp,bir hayat mesajı olarak almayı da deneyin..:)

Aşkın alıcıda yarattığı duyguları kullanmak sadece Arçelik’e özgü değil. Alman ilaç firması Bayer’in geçtiğimiz yıl Türkiye’deki 60.yılını kutlamak amaçlı hazırladığı “Aşkı Şansa Bırakma” application’ı bir sonraki yazıda…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s