McWhopper gerçekleşmedi…

Burger King teklif etti, Mc Donald’s reddetti. Burger King’in tam boy gazete reklamına karşılıksa cevabı Facebook sayfasından yayımlayan bir McDonald’s vardı. Sonuç olarak Mcwhopper’lar başka baharlara kaldı…

mcwhopper-3_0

21 Eylül Dünya Barış Günü kapsamında dünyanın en büyük fast food üreticileri Burger King ve McDonald’s karşı karşıya geldi. Bir günlüğüne güçlerini birleştirme ve o gün satılan ürünlerin gelirini Peace One Day organizasyonuna bağışlama teklifini Burger King ortaya attı. Olaysa böyle bir teklifin verilmesinden ziyade verilme şekli oldu. Çünkü Burger King yönetimi teklifi New York Times ve Chicago Tribune gazetelerine verdikleri tam boy teklif reklamıyla duyurdu.

Cevap gecikmedi..McDonalds Ceo’sunun imzasıyla Facebook sayfalarında teklifi red eden bir mail tipi yayımlandı.

Red yazısı:

Dear Burger King,
Inspiration for a good cause… great idea.
We love the intention but think our two brands could do something bigger to make a difference.
We commit to raise awareness worldwide, perhaps you’ll join us in a meaningful global effort?
And every day, let’s acknowledge that between us there is simply a friendly business competition and certainly not the unequaled circumstances of the real pain and suffering of war.
We’ll be in touch.
-Steve, McDonald’s CEO
P.S. A simple phone call will do next time.

Teklifi güzel bir adım olarak nitelendiren Mc Ceosu’nun notuysa tepkileri çekti. Tam boy gazete reklamına ” bir dahaki sefere basit bir telefon konuşması yeterli olur/iş yapar ” tepkisini ortaya koyan McDonald’s bu cümleyle belki de asıl savaşı başlatmış oldu. Çünkü tüketiciler bu lafa tepki göstermeye doymak bilmedi ve bilmiyor…Hele de McDonald’s Ceo’sunun birkaç ay önce yaptığı konuşmayı hatırlayan çok dikkatli tüketiciler McDonald’s ‘ın başını ağrıtmaya başlayabilir. Zira bundan birkaç ay önce bu mesajı yayımlayan CEO “bundan böyle ki geliştirme çalışmalarımızı, halkla ve diğer şirketlerle ilişkilerimizi derinleştirme üzerine kuracağız. Bunun temelini de onlar için önem arz eden konular üzerine inşa edeceğiz” şeklinde bir açıklama yapmıştı.

Tepkilerin çoğunluğu ise birkaç ay önce bunu diyen Ceo’nun bugün karşısına sunulmuş bu teklife verdiği ters cevaba yönelik.

Olayı tam tersi değerlendiren tüketiciler de mevcut. McDonald’s ‘ın sadık tüketicileri bunu Burger King’in marketing oyunu olarak görüyor ve McDonald’s ‘ın adından faydalanıp kendilerine çıkar göz etme derdinde olduklarını öne sürüyorlar.

Tüketicilerini ikiye bölen bu hamlelerin Dünya Barış Günü’nün kendisinden daha çok ses getirceği ise kuşku bulundurmuyor.

Ps: 1 Eylül tarihi aynı şekilde Dünya Barış Günü olarak kabul görmüş bir gündür. Fakat kampanya 21 Eylül tarihini baz alarak amaçlanmıştır.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s