“Bilgiye saygım sonsuz, ama hislere saygım daha fazla”

Tüketim çılgınlığının günümüzde artarak devam ettiği ezbere bilgiler arasında sayılırken bir o kadar da tüketime bağlı doygunluğun getirdiği seviye çok fazla.  80’lerin, 90’ların “önümüze ne koyulsa olur” mantığı; yerini ürününü müşteriyle bağ kurdurmaya yönelik çalışmalar yaptırmaya bıraktı. Bu anlamda markalar müşterileri ile sadakat duygusu oluşturmak için yüreklere dokunan reklam text’leri ile ürünlerini pazarlamaya başladılar. Cem Yılmaz’ın 2015 yılı Brandweek haftasında üstüne basarak söylediği “Bilgiye saygım sonsuz, ama hislere saygım daha fazla” sözünden ilham alarak, birbirinden fazlaca esinlenmiş ve hisleri ortaya çıkarmış iki reklam kampanyasını paylaşmak istiyorum.

İlki Unilever imzalı Dove’un pek çok konuşulan ve eski ama efsaneler arasında yer alan “Düşündüğünden daha güzelsin” temalı reklamı..Reklam tanımadığı insanlar tarafından yüksek derecede notlandırılan kişilerin söz konuları kendilerini puanlandırmak olduğunda ne kadar karamsar ve acımasız olduğunu gözler önüne seviyor. Güzelliğin görünüşten çok düşüncede olduğunu vurgulayan reklam ile Dove göz yaşartmayı başarıp, yıllar sonra bile hatırlanabilen bir algı yaratmış oluyor.

 

 

Neredeyse birebir aynı mantıktan yola çıkan ve güzellik yerine üründen dolayı başarıyı ön planda tutan bir diğer marka da Strayer Üniversitesi…Üniversite kendi reklamını Dove markasının kullandığı hislere oynama yolundan çıkarak parlatmış. Reklamda kişiler önce kişisel başarısına puan verirken ardından yakınları tarafından ne kadar başarılı göründüklerine dair puanlandırılıyor…ve onların “düşündüklerinden daha başarılı” oldukları algısı sosyal bir mesajla veriliyor..

 

 

Birbirlerinin ayna görüntüsü olabilcek bu iki reklam, müşterinin klasik ürünlere duyduğu doyumun zirve yaptığı 21.yy’da markalarını farklılaştırmak adına yapılmış iki harika örnek

Sizin favoriniz hangisi oldu?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s