14 Şubat ile beraber sevgiyi,aşkı çokça andığımız bir günü daha yaşamaktayız. Markalar da günün anlamını kendi değerleriyle birleştirerek müşterilerine sevgi dolu mesajlar verdiler.
Bu yılın öne çıkan markaları ve kutlamaları ise bu şekilde oldu:
Google samimi ve sıcak logosuyla yine büyük bir kitlenin sevgililer günü pazarlamasını fark ettiği ilk marka olurken, Bayer ise sektöründe rakiplerinden sıyrılarak “sağlık” kavramı üzerinde durmadan, daha samimi, daha “halktan” bir mesajla takipçilerinin sevgililer gününü kutlayarak dikkat çekti. Pfizer “Sen Çok Yaşa” kampanyasını kullanmaya devam ederken, Memorial Sağlık Grubu ise sağlık sektörünün klasiği sevgi-sağlık eşleşmesine gönderme yaptı.
Daha pek çok pazarlama taktiği göz önünde olurken, Pazarlamasyon.com adresinin yaptığı anket çalışmasıysa müşterilerin bu taktikleri samimi bulmadığı gerçeğini yansıttı. Bu tarz günlerde “ben pazarlama yapıyorum” diye bağırmadan markayla günü eşleştirmenin önemi tekrar gözler önüne serilirken, geçtiğimiz yılların en başarılı özel gün kampanyası olan Profilo Anneler Günü reklamına bir kez daha şapka çıkarıyorum…