Emojilerin Gücü Adına

Her yazımda sadeliğin, anlatmak istediğimizi basit bir şekilde anlatmanın önemini vurguluyorum. Dünyanın önde gelen şirketlerinin de bu çerçevede kendilerine yeni ögeler kattıkları gözle görülür bir hal almaya başladı. Sadeliğin yeni trendi ise emojileri kullanmak. Artık en ufak bir mesajımızı bile emoji kullanmadan yazdığımızda duygu kaybı yaşandığını hissediyoruz. Emoji dünyasını geliştiren ve çok yakın zamanda emojiler ile markasına değer katan son isim  ise Facebook oldu.

Msn Messenger, Whatssap, Instagram, Snapchat derken Facebook da “like” butonuna ek olarak emojileri markasına kattı. Pek çok müşterisinin çok uzun zamandır “like” butonuna benzeyen içerikler istediğini ve bunun emoji kullanımının artması ile paralel olarak artış gösterdiğini gözlemlemiştim. Bu sebeple Facebook’un emojilerini halka sunma zamanını geç bile buldum. Zira ülkemizde hepsiburada.com dahi sevgililer gününde emoji anlatımı ile bir reklam hazırlamış ve televizyonlarımızda boy göstermişti. Daha global bir markanın bu kadar global bir trendi uygulamama konusundaki ısrarı anlamsız bir inattı.

 

2015-10-0818_12_22
Facebook’un yeni uygulaması hayırlı uğurlu olsun derken, emojilerin tatlılığı beni daha şimdiden uzun zaman önce kaybettiğim Facebook kullanımı konusunda heyecanlandırmaya yetti.

Emojiler anlatımı bu kadar güçlü tutmaya devam ettiği müddetçe daha pek çok markanın da pazarlama stratejisinde yer alacağa benziyor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s