Post-Modern Dünyada Marketing…

Modernlikten post-Modernliğe geçtiğimiz zamanlardayız..Her anlamda..Kıyafetlerimizde, konuşmamızda, tüketimimizde ve de hatta hayallerimizde..”Tüketim dünyası” dediğimiz dünyanın, post-modern dünyanın tüketici davranışlarına yansımış hali olduğunu düşünmek yüzde yüz doğrudur. İhtiyaçtan fazlasını tüketmeye yönlendirilmekle karşı karşıyayız. Üstümüzde çok ciddi bir market baskısı var. Baskının etikliği en çok tartışılan konulardan biri; ama bir o kadar da renkli tarafa sahip: Pazarlama Taktikleri…

Pazarlama yıllar önce “müşteri ihtiyaçlarını belirleyen ve ihtiyaçları tatmin etmeye yönelik değer katma aktiviteleri” olarak tanımlanıyordu. Doğru olan bu tanım günümüzde daha geniş bir sınıra ulaştı ve tanıma “müşteri ihtiyaçlarını tatmin etmenin yanı sıra, ihtiyaçları yaratmanın” gerekliliği de girmiş oldu. Kısacası marketing var olan ihtiyaçları tatmin etmekle kalmıyor, “ihtiyaçları” yaratıyor..

category-sales-marketing-1.jpg

Bunun en güzel örneklerinden biri “tek taş yüzük”..Pırlantanın evlilik teklifinin sembolü haline gelmesi market baskısının tüketici davranışları üzerinde yarattığı en açık örneklerden biri. Sevdiğin kişiye anlamlı bir nesne ile evlenme teklifi, “bu kişiyi seviyorsan, bu miktarı gözden çıkarmalı ve tek taş hediye etmelisin” kavramına dönüşürken, pırlantaya toplumsal bir anlam yüklüyor. Evet pazarlamanın en büyük kurnazlığı bu..Sizin anlam verdiğiniz şeyleri nesnelere yükleyerek sizde ihtiyaç algısı yaratıyor…

Tüketici gözünden pek çok farklı negatif yorumlara sebep olsa da, yaratılan anlamlar ne kadar yaratıcı ve renkli olursa her tüketiciyi etkisi altına alır. İyi bir pazarlama kampanyası da bu noktada farkını ortaya koyar. Kısacası “seni kullanıyorum” diyerek bağırmayan bir kampanya, sizde yarattığı değer algısı ile pek çok negatif duygunuzu yok edebilir…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s