Subliminal Mesaj Nedir? Amaçlanan Hedefle Ulaşmayı Sağlar Mı?

Her gün, her dakika hatta her saniye binlerce çevresel sinir uyarıları beynimize ulaşmakta…

Şu an bu satırları yazarken bilgisayar ışığının göz reseptörlerimi uyarmasını, tuşların çıkardığı sesi, dışardan gelen öğrenci gürültülerini ve daha pek çok uyarıyı reseptörlerim vasıtasıyla beynime yolluyorum. Fakat beynim bütün bu uyarları seçmiyor, hepsini yorumlamıyor, hepsine anlam yüklemiyor. Belli başlı olanlarını seçiyor ve yorumluyor…Bazı uyarılarsa bana hiç ulaşmıyor..

Bir uyarının beyne iletilmesi için reseptörler tarafından algılanması, reseptörler tarafından algılanması için de belli bir büyüklük üstünde olması lazım. Bu büyüklüğe “threshold” denilmektedir. Beynim her uyarıyı aynı şekilde alıp, hepsini yorumlamıyorsa subliminal mesajlar denilen ve ürünleri sattığı iddia edilen kavram bilimsel olarak gerçek midir? İşe yarar mı? Gerçekten ürünleri sattırır mı?

Heineken Subliminal Message.jpg

HAYIR!!

Hem de koca bir hayır…

Subliminal anlamlar bilinçaltımızda farkında olabilceğimiz fakat beynin bilinçli olarak seçeceği threshold’un altında kalan uyarılardır.

Pazarlamada sex, ölüm, zevkler, din, acı gibi kavramları ürünün içine yerleştirerek ürüne karşı pozitif bir tutumda bulunulmasını hedefler.

Fakat araştırmalar subliminal mesajların işe yaramadığını, bir şehir efsanesi olarak kullanıldığını kanıtlar nitelikte.

Hele hele bir ürünü sattırma konusunda hiçbir katkısı bulunmamakta. Uyarı ve yorum arasında olan “dikkat çekme” stebini ucundan kıyısından yakaladığını söyleyebilir, fakat sanılanın aksine “sex sattırmaz, sex ilgi toplar” nottosuna yönelik hareketler olduğunu iddia edebiliriz.

Subliminal mesajlar gibi yaratıcılığınızı boş alanlarda kullanmak yerine daha dişe dokunur reklam işlemleri üzerinde kullanmanız dileğiyle…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s