BİM vs ŞOK Krizi

Reklamlar hiç kuşkusuz ki yarattığınız markayı cilalamak için en önemli yol. İyi bir reklam stratejisinin müşteri segmentiniz üzerindeki etkisi paha biçilemez olumlu sonuçlar doğurur. Son zamanlarda bütün dikkatler ise Şok’un Bim reklamında oynayan oyuncuyu reklamlarına dahil etmesinde. Bu durum müşteri bilinçaltını etkiliyor mu? Şok bunu yaparken kazaya mı kurban gitti? Bim’in tepkisi ne oldu? Pek çok yerde pek çok farklı şey okuduk. Benim konu hakkındaki görüşlerim ise yazının devamında.

 

hqdefault

Bim çalışanı olarak reklamda görev alan oyuncunun Şok reklamında alışveriş yapan sıradan bir vatandaşı resmetmesi pazarlama bloglarının gündemine oturdu. “Bim çalışanı dahi Şok’tan alışveriş yapıyor” imajının açıkça çıktığı bu reklam kampanyasında market lideri olan Bim’e sağlam bir darbe planlanmış. Şu bilinen bir gerçek ki reklamda oynayacak olan isimlerin geçmiş reklamları cv’lerinde yazarak önünüze çıkıyor. Yani Şok yönetiminin bahsi geçen oyuncunun Bim reklamında görev aldığını bilmemesi gibi bir ihtimal söz konusu değil. Bu da akıllara Şok viral bir mesaj vermeye çalışıyor olgusunu getiriyor. Market liderinin çalışanlarının dahi Şok’tan alışveriş yaptığını belirterek Bim’in sağlam tüketici kitlesine yolladıkları mesajı takdir edenler olduğu kadar, bunun yaratıcı bir reklam kampanyası yaratmaktan aciz bir ekibin elinden çıktığını iddia edenler de var.

Kişisel görüşüm Şok’un liderliği ele geçirmek ve kendi kitlesini yaratmak istiyorsa bu tarz ucuz numaralarla değil, kendine özgü daha yaratıcı kampanyalarla ışığını parlatması. Görüldüğü üzere Bim ilgili oyuncunun sahnesini keserek reklamını yeniden servis etti. Krizden kurtulmanın yolunu buldu. Şok ise akıllarda “yaratamayan” bir pazarlama ekibi ile yer aldı.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s