Sürdürülmüş Bir Marka Başarısı: Madonna

Geçtiğimiz günlerde Strategic Management dersi içerisinde Robert M.Grant tarafından hazırlanmış ve uzun yıllardır güncellenerek etkisini sürdürmüş bir case tartıştık. Ünlü şarkıcı, oyuncu, dansçı, yönetici yani pek çok şey olmayı başarmış Madonna’nın başarılarını ve başarılarına giden yolda yanında taşıdığı  artıları vaka çalışmasının ana metnini oluşturuyor. – Bu yazıda Madonna hakkında söylenen her bilgi ilgili vaka çalışmasından alınmıştır – 

madonna ile ilgili görsel sonucu

Metni okuduğunuzda Madonna’nın sahip olduğu ve çabaladığı pek çok şeyin başarıya giden yolda kilit ögeler olduğunu görüyoruz. George Clooney’nin yansıma yazısından sonra şimdi Madonna’dan almamız gereken derslere bakmaya ne dersiniz 🙂

  • Kaynakların kısıtlı olabilir. Yeter ki onları artırmanın ve verimli kullanmanın yolunu ara!

New York’a 1977 yılında geldiğinde cebinde sadece 35 doları vardı. Dans okulundan ayrılmış ve kozmopolit bir şehirde bulmuştu kendini. İş seçmedi. Pek çok yerde çalıştı

  • Başlamak için korkma. Ufak gördüğün bir adım daha büyük başarıları doğurabilir!

3 erkek arkadaşıyla beraber bir müzik grubuna katıldı ve müzik dünyasına ilk adımı bu oldu.

  • Var olan kişilik özelliklerini belirle. Güçlü ve zayıf yanlarını keşfet. Güçlü yanlarına oyna!

Kendini hırslı, ne istediğini bilen ve sert biri olarak tanımlayan Madonna, markasını yaratırken bu kişilik özelliklerini fazlasıyla kullanmış görünüyor

  • Zayıf yanlarını bil! Zayıf yanlarını kapatmak için yanına doğru partnerler seç. Yolda yalnız olma. İyi bir partner başarını güçlendirir.

Tasarımcı Jean Paul Gaultier ile, Warner Bros ile Micheal Jackson’ın menejeri Freddie DeMann ile çalıştı. Evet bazı partnerliklerinin magazinsel boyutu olduğunu itiraf etmek lazım bu noktada 🙂

  • Bir marka yaratmak istiyorsan kendini konumlandır!

Pek çok rakibi vardı. Marilyn Monroe, Bridgitte Bardot..Geçmiş pek çok starla kıyaslanıyor fakat onlardan ayrı olmak istiyordu. Tarzını ve kendini ifade etmesini sıradışı kıldı. “Ne yapacağımı kimse bilemez, her an şaşırtırım” mantığı ile günümüz Lady Gaga stili misali sürekli “merak” uyandırdı. “Şimdi ne yapacak” sorusu onun markasını her daim gözde ve merak edilir kıldı. Özellikle din ve seks hakkındaki görüşleri ile zaman zaman negatif eleştiriler alsa da bu söylemler Madonna markası ile bütünleşti.

Sizce de öyle değil mi?

madonna britney spears ile ilgili görsel sonucu

En son kendisini Trump karşıtı bir eylemde gördük

madonna trump ile ilgili görsel sonucu

  • Değimi asla reddetme!

Her yeni albümden önce fiziksel ve iletişimsel olarak kendini değiştirdi. Marketin ne istediğini ve trendleri öyle analiz etti ki her yaptığı kısa süre sonra ikonikleşti. Başladığı noktada hiçbir zaman durmadı. Kıyafetinden cümlelerine, saç renginden makyajına kadar her seferinde farklı bir Madonna oldu

Muhteşem bir ses mi? Tartışılır..Bir şarkıcı olarak sesiyle mi ön plandaydı? Kesinlikle hayır..Fakat Madonna bir marka yaratarak bu markanın başarısını yıllarca sürdürdü. Sürdürmeye de devam ediyor..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s