Harika bir ürün aldım…mı acaba?

Post-purchase dissonance ya da tam olarak karşılığını veremesek de ürünün alımı sonrası yaşanan rahatsızlık hissi ve kaygı süreci özellikle high-involvement dediğimiz müşterinin alım aşamasında fazlasıyla efor harcadığı ve nispeten pahalı ürünlerde sık sık görülen bir süreç.

 

post purchase dissonance ile ilgili görsel sonucu

 

Psikolojinin pazarlama ile birleşiminin en kritik noktalarından biri olan bu kaygı sürecinde markaların yapması gerekenler ise şöyle:

  • Eğer sattığınız ürün potansiyel olarak bu kaygıyı yaratacak tipte bir ürünse – çoğunlukle high involvement  kategorisinde ise – mutlaka müşterinin alımından sonra da müşteri ile temasa geçerek duygularına dokunmanız lazım. Satış sonrası desteği bu kaygı sürecini daha kısa sürede ve iyileştirici şekilde çözüme kavuşturacak en önemli öge.
  • Satış esnasında bu kaygıyı yok edecek açıklamaları önceden müşteri beynine kazımak da sonuç getirir. Tabi bu yanında extra bir satış tecrübesi ve bu tecrübelerden ders çıkarma da barındırıyor

İyi pazarlamacıların insan psikolojisini iyi analiz etmeleri gerektiğinin en ciddi kanıtı olan dissonance süreci, pazarlama ve psikolojiyi sıkıca birbirine kenetliyor.

Hala ürünü satınca hedefinize ulaştığınızı düşünüyorsanız, çok yanılıyorsunuz!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s