AXE- Erkekler de Ağlar

Bir Unilever markası olan AXE’ı birçoğumuz üzerine sıkan kişiyi kokusu sebebiyle kadınların gözünde çikolata haline getiren ve kadınları peşinden sürükleyen bir erkek figürünün bulunduğu reklamla hatırlıyoruz. Buna ek olan reklamlarda ise AXE yine aşırı cinsiyetçi bir tutum sergiliyor ve Türk kültürünün “erkeğe” yakıştırdığı “çapkın, maço, katı” sıfatlarına hizmet ediyor. Fakat bu hafta yayımladıkları reklamları ile kendi klişelerini resmen kırmış durumdalar. İşte AXE’ın bu haftaya damga vuran reklamı:

Nilüfer’in kült eserlerinden Erkekler Ağlamaz’ı Can Bonomo ile yeni bir hale büründüren ve erkeklerin de ağladığına kanaat getiren AXE anlaşılan o ki klişelerden kurtulmanın zamanının geldiğini ve artık cinsiyetçi tutumdan ziyade “duygusal ve eşitlik” barındıran hikayelerin ses getirdiğini anlamış durumda. Nike’ın “bizi böyle bilin” reklamından sonra Axe’dan da benzer bir hamle görmek reklam dünyası ve biz müşteriler adına sevindirici.

Fakat reklamın ufak bir falsosu trans bir bireyi de erkek kimliğine sokmak olmuş ki takdiri size kalmış..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s